novelldiirectiion.blogg.se

Del 8 - I wish

Kategori: Allmänt

Jag var på väg till en affär för att köpa godis samtidigt som min mobil vibrerade. Jag tog fram telefonen och läste sms:et där det stog "Kolla bakom dig!" av okänt nummer. __________________________________________________________________________________________ Jag kollade misstänksamt på sms:et och vände mig om. När jag såg vem det var började jag genast att le. Det var bara Louis, Harry, NiIall, Zayn och Liam som stog bakom mig. "Hej, hur fick ni mitt nummer?" sa jag och log. "Merry gav oss både ditt och Ashelys nummer." sa Niall. "Okej." "Så vart var du på väg?" sa Harry. "Jag skulle köpa godis till mig, Merry och Ashely." sa jag. "Okej." sa Harry fundersamt. "Vi ska faktiskt också köpa godis. Du kanske ville ha följe med oss, vi vet inte vägen." sa Louis och log. "Visst." sa jag. "Kanske lite skumm fråga, men jag känner igen er så mycket. Ända sedan jag träffade er första gången har jag känt igen er. Villka är ni?" sa jag och kollade ner i marken. "Du vet värkligen inte villka vi är va?" sa Harry och kollade på mig med en blick som fick mig att rodna. "Nej." sa jag och rodnade ännu mer. "One Direction? Säger det dig något?" sa Liam och log. "One Direction juste ja. Hur kunde jag missa det? Det är folk i från skolan som är besatta av er." sa jag och dom skrattade. Vi gick in i affären och köpte godiset, som tog förvånansvärt snabbt. "Så vart ska du nu då?" sa Harry. "Jag ska till Ashely, jag ska lixom sova där hela hälgen, hennes föräldrar är inte hemma lixom."sa jag. "Okej, tror du det gör någonting om vi följer med?" sa Harry och log ett leende som fick mig att rodna. "Visst, följ ni med." sa jag och log tillbaka. Ashely öppnade dörren och kollade förvånat på killarna. "Hej." sa hon osäkert. "Hej." sa jag och gick in och dom gick efter. Jag gick in i köket och hällde upp godiset i en skål samtidigt som Ashely kom in. "Var det okej att dom följde med?" "Ja, klart det var!" sa Ashely och tog med skålen in till sitt rum där killarna satt och väntade med Merry. "Bra, jag träffade dom när jag var på väg at köpa godis." sa jag. Merry gick ut ur rummet och kom tillbaka efter en stund med en stor skål med popcorn. "Så, vad ska vi göra?" sa Merry. "Vi kan väl kolla på film eller något?" sa Zayn och film fick det bli. Ashely tog fram en skräckfilm som alla tyckte var ett bra val. Vi fixade med massa kuddar, filtar och ljus så att det skulle vara mysigt. Sedan satte Ashely i gång filmen och vi satte oss till rätta i soffan som Ashely hade i sitt rum. Harry satte sig i ena kanten av soffan och jag satte mig ner jämte honom. Alla satt med ögonen som fastklistrade mot tv:n, när min mobil vibrerade till lite. Jag tog upp mobilen, mamma hade skickat ett sms där det stog ett enkelt medelande: "Allt väl?" Lika kort som hennes sms var fick hon ett lika kort svar: "Ja, vi kollar på film just nu, så stör inte." och hon gjorde som jag sa, för att hon skickade inga mer sms på hela kvällen. Det var kanske runt 10 minuter kvar av filmen och jag, Louis, Niall, Harry och Marry hade sommnat. Men jag vaknade till lite och kollade på klockan, som var 01:03. Jag kollade mot Harry och jag märkte inte att vi kramades även om han sov. Jag flyttade mig lite och han vaknade. Han kollade på mig och log mot mig. Tänk att han var Harry från One Dierction. Jag kunde inte riktigt fatta det. Allt godis och alla popcorn var uppätna, alla som sov hade vaknat till nu och vi började snacka lite med varandra. ''Så vill ni träffas i morgon också?'' sa Liam. ''Gärna!'' sa vi nästan samtidigt. ''Ja, om jag orkar resa mig upp.'' sa Louis skämtsamt och jag flinade lite. ''Ni kanske vill sova här?'' sa Ashely och kollade frågande på dom. ''Vad säger ni killar?'' sa Louis som fick en massa ''Ja'' till svar. ''Bra, då gör vi det!'' sa Louis. Jag och Merry reste mig upp och fixade madrasser, kuddar och täcken där dom kunde sova. Efter en stund så var alla sovplatser klara. Just nu så låg det 7 madrasser runt Ashelys säng, där vi skulle sova. Jag satte mig i soffan igen och Harry satt fortfarande kvar. Han kollade på mig med en blick, och det var inte en vanllig blick, den betydde något. För tillfället var jag inte så säker på vad den betydde, men det tog bara några sekunde för mig att lista ut vad et betydde. Dom andra höll på att fixa med sovplatserna. Han la skat armen runt mig och jag kollade nervöst på honom. Han fortsatte att kolla på mig. Tillslut så började han komma närmare med huvudet mot mitt ansikte. Han var så nära nu att jag kunde känna hans andedräkt, hans läppar var bara några millimeter i från mina. Men kunde jag värkligen, det skulle bara bli detsamma som med William och jag kände hur jag började svettats och få lite panik. "NEJ!" skrek jag och sprang ut ur rummet. __________________________________________________________________________________________ Del 8 nu, lite sen, men jag har inte riktigt haft tid. I morgon kväll ska jag försöka göra så att del 9 kommer upp. Snälla Kommentera nu, det känns mycket roligare om ni skulle göra det. Jag lägger lixom ner ganska mycket tid på mina delar och förlåt för stavfel som det säkert finns en del av. Men iaf följ mig på twitter där jag heter: Enmisu :)

Kommentarer

  • Nellie säger:

    AWESOME :) xx

    Svar: Tack, tack :)x
    novelldiirectiion.blogg.se

    2012-07-30 | 17:23:47

Kommentera inlägget här: