novelldiirectiion.blogg.se

Del 7 - I wish

Kategori: Allmänt

Precis innan jag han sommna kom namnet Mellie upp i huvudet. Jag hade så många frågor men vem som skulle kunna besvara dom hade jag ingen aning om. Vad hade jag fått namnet Mellie i från? Vem var killarna? Varför kunde jag komma i håg just Harry mest? Det var bara några av mina alla frågor. __________________________________________________________________________________________ "Michelle?" hörde jag mamma säga när hon kom in i rummet. "Vad?" sa jag surt. "Ska du inte upp till skolan i dag?" sa mamma "Oj, juste!" sa jag och flög upp ur sängen. Mamma gick ut ur rummrt och jag gick fram till garderoben för att välja kläder. Kläderna jag valde var en vit t-shirt med text, en kofta, ljusa shorts samt ett skärp. Jag gick ner i köket för att äta frukost. Mamma stog i köket och gjorde en macka. "Det gick snabbt." sa hon medans jag började göra i ordning min frukost som fick bli en enkel smoothie, eftersom att jag inte var vidare hungrig. Smoothien tog inte alls lång tid att göra och det inte alls lång tid att dricka upp den. Jag gick upp på mit rum för att sminka mig lite så att jag skulle se lite bra ut i alla fall. Skolan började om mindre än en timme och jag hade inget annat att göra så jag bestämde mig för att gå i stället för att åka buss. Jag gick ner i hallen för att ta på mig mina converse och tog sedan min väska. "Hej då mamma!" ropade jag "Hej då!" ropade mamma i från köket. Jag gick väldigt långsamt av någon anledning. "HEEJ!!" hörde jag någon säga och jag vände mig om. "Marry, hej!"sa jag och kramade om henne. "Så hur kommer det sig att du går till skolan då?" "Jag vet inte, hade tråkigt." sa jag och log. "Okej." sa hon och kolade ner i marken. "Vet du en sak?" sa hon "Nej, vadå?" "Du vet i går, när vi åt pizza med killarna?" sa Marry "Ja." sa jag och började tänka på Harry. "Dom ville träffa oss igen, så jag fick deras nummer." sa hon och visade på sin telefon. "Vad kul!" sa jag och log. "Föresten kunde du sova över hos Ashely?" sa jag. "Ja, du då?" "Klart!" sa jag och log. När vi gick in på skolan såg vi Alyssa och Katy. "Dom har värkligen blivit kompisar." sa jag. "Japp, dom har umgåts hela tiden när du var på sjukhuset." sa Marry och stirrade på dom. Jag kollade ner i marken och började tänka på Mellie, Harry, killarna. Villka var dom egentligen och vem var Mellie? Var hade jag hört det namnet. Jag var så inne i mina tankar att jag inte ens märkte att Ashely kom fram till oss. "Michelle?" sa Ashely och knuffade till mig. "Va?" sa jag och kollade mig förvirrat omkring. "Hej!" sa hon och kramade om mig. "Hej!" sa jag och log. Första lektionen började och vi gick mot klassrummet. Jag satte mig ner brevid Ashely och drack lite av vattnet i från mitt glas. "Så kunde ni sova hos mig?" sa Ashely medans hon tog lite spagetti på sin gaffel. "Ja." sa jag och Marry nickade. (Nästa dag och samma tid) Jag packade allt som skulle behövas nu när jag skulle sova hos Ashely och bytade snabbt kläder till ett par slitna shorts och ett gult linne. Sedan så sa jag hej då till mamma och började gå mot Ashelys hus som inte alls var många hus i från mitt. "Heej Michelle!" sa hon och log. "Hej, har dina föräldrar åkt eller?" "Ja." sa hon och Marry kom ut i från köket och sa hej. Vi packade upp allting och fixade sov platser. Sedan gick jag och köpte godis. Jag var på väg till en affär för att köpa godis samtidigt som mmin movill vibrerade. Jag tog fram telefonen och läste sms:et där det stog "Kolla bakom dig!" av okänt nummer. __________________________________________________________________________________________ Jag vet kort del igen, men jag var ganska stässad när jag skrev den. Kommentera och följ mig på twitter. Twitter: https://twitter.com/

Kommentarer


Kommentera inlägget här: