novelldiirectiion.blogg.se

Del 2 - I wish

Kategori: Allmänt

 

(Marrys perspektiv) "Bra, förresten visste ni att det skulle börja en ny tjej i klassen i morgon?" sa Ashely "Nej, vet du vad hon heter?" sa jag. "Ja, jag tror hon hette typ Kate eller något. när hon sa Kate rycket jag till lite. "Vad är det?" frågade Michelle förvånat. "Vad konstigt, jag känner igen det namnet.." sa jag fundersamt "Inte konstigt, det är ett vanligt namn." sa Ashely och skrattade, samtidigt som hon tog en till tugga av sin muffins. Jag flinade, men det var något med det namnet, som om jag någon gång känt någon som har varit väldigt nära mig. ___________________________________________________________________________________________(Michelles perspektiv)

Yrvaket kollade jag mig omkring, det var skola i dag. Så jag gick motvilligt upp i från den varma mjuka sängen och kollade i garderoben efter kläder. Det fick bli ett ljusrosa linne och ljusa jeansshorts, eftersom att det var väldigt varmt i dag. Jag gick fram till speglen och började borsta mitt bruna långa hår, sedan platta det och sminka mig lite smått. Därefter gick jag ner i köket för att äta frukost. Jag var inte så hungrig så jag gjorde bara en smoothie, som inte alls tog lång tid att dricka upp. Det var ungefär en timme tills skolan började och bussen kom om en halvtimme, så jag hade en halvtimme på mig att göra vad jag ville. Så jag bestämde mig för att logga in på twitter, men ingenting hade hänt.

Bussen kom om 7 minuter nu, så jag gick ner, tog på mig mina svarta converse, tog min bruna väska och gick ut. Bussen kom bara e liten stund efter jag hade gått ut. Inne på bussen satte jag mig på en ledig plats, tog fram mobilen/hörlurar och började lyssna på musik. Musiken var så avslappnande, jag kollade ut genom fönstret på alla bilar vi åkte förbi.

"HEEJ MICHELLE!" sa Ashely och Marry samtidigt. "Heej!" sa jag och kramade båda två. "Har ni sätt den nya tjejen än?" sa jag och log "Nej, det har vi inte." sa Marry och log tillbaka. "Kom lektionen börjar om bara några minuter." sa Ashely och började gå mot klassrummet.

(Marrys perspektiv) "Okej." sa vi och gick efter henne. Vi satte oss ner i klassrummet. "Okej, då är alla här." sa våran lärare allvarligt. "Jag vill presentera eran ny klasskompis Kate." Jag gapade nästan när hon kom in i klassrummet. Tjejen som kom in var läskigt lik mig. Det var bara det att hon hade brunt hår och jag hade blont. hon var väldigt smal och en glansig solbränd hy. Blågråa ögon, fast jag har blågröna ögon. Det var våra ansiktsdrag som var lika. Våran lärare sa att hon kunde gå och sätta sig bredvid Alyssa. Alyssa var en snobbig blondin, som var väldigt självgod. Hon var såklart jätte populär och gjorde allt för att få uppmärksamheten. Blont hår, bruna ögon och fejkad solbränna.

(Michelles perspektiv) Första skoldagen på veckan var slut. "Titta där är Kate, ska vi gå fram och säga hej?" sa jag och log "Visst!" sa Ashely. Vi var på väg mot henne, och precis när vi var framme kom Alyssa fram. "Vad gör ni här?" sa hon tyket. "Vi tänkte säga hej till Kate" sa Ashely. "Heej Kate!" sa Ashely. "Hej." sa hon. "Kanske inte så lätt att svara på första dagen, men trivs du bra?" sa Marry och log. "Jaa..." började hon  glatt innan Alyssa knuffade till henne lite lätt. "Ja, men gå jag vill inte prata med töntar som er!" sa Kate och Alyssa log nöjt. Vi kollade konstigt på henne och gick där i från. "Har dom blivit bästa kompisar på en dag eller?" sa jag. "Det värkar så." sa Ashely. "Jippie, en till Alyssa." sa Marry sarkastiskt. "Men tycker ni inte att hon var läskigt lik mig förutom det bruna håret och dom blågrå ögonen?" sa Marry fundersamt. "Kanske har inte tänkt på det." sa Ashely lika fundersamt. Det pep till i Ashelys telefon. "Det var James, han ville träffa mig nu han väntar utanför skrev han. Så jag måste gå ses i mon." sa hon och kramade om oss båda. "Hejdå!" sa vi samtidigt och log.

(Ashelys perspektiv) Var är han tänkte jag och kollade mig omkring. Jag var på ett ställe där det var helt tomt. "Ashely?" hörde jag någon mörk röst ropa. Jag var på väg att vända mig om, men någonting hårt träffade mitt huvud och allt blev  svart.

_______________________________________________________________________________________

Det är fortfarande väldigt segt, men det börjar ju hända lite. Det komme hända en sak till som jag egentligen hade tänkt skulle komma mycket senare. Somsagt kommentera, förlåt för stavfel o.s.v..Men följ mig gärna på twitter. :)

Länk:https://twitter.com/

Kommentarer


Kommentera inlägget här: