novelldiirectiion.blogg.se

Del 1 - I wish

Kategori: Allmänt

 

Jag vaknade med ett ryck och kollade mig omkring. Det var väldigt mörkt i rummet. Då kom jag på att jag hade kollat på tv med mamma och måste ha sommnat. Det skulle inte förvåna mig, jag sommnade alltid när jag kollar på tv. Jag la handen på bordet framför soffan för att försöka hitta min mobilen och det tog inte alls långt tid för mig att hitta den. Klockan var runt 3:30, så jag ställde mig upp och gick till mitt rum för att sova där i stället. Det tog inte alls många sekunder innan ögonen slocknade.

"Aj!" små skrek jag, jag hade ramlat ur sängen. Så jag reste mig upp och kollade på klockan, 11:25. "Michelle, det är frukost!" hörde jag mamma ropa. "Okej, jag kommer!" ropade jag tillbaka.

När jag kom in i köket möttes jag av mammas leende. "Hej sovit gott?" sa mamma och pussade mig på huvvudet. "Ja, det har jag." sa jag och satte mig ner vid bordet. jag gjorde en macka med ost, och tog en kopp te. "Vad ska du göra i dag då?" frågade mamma och tog en tugga i från sin macka. "Vet inte, jag har inga planer än" sa jag och log.

Jag gick upp på mitt rum och kollade på mobilen. Jag hade fått ett sms i från Marry där det stog: "Lust att följa med till stan med mig och Ashely? :)" "Visst, när åker vi? :)" Jag tog en snabb dusch, och tog sedan på mig och tog sedan på mig ett par mörka jeans, en mysig lite pösig grå tröja, samt ett halsband.

Vi satt i en fruktansvärt varm buss på väg till stan. "Vart ska vi gå först?" frågade Ashely ivrigt. "Vet inte, vad tycker du Marry?" sa jag minst lika ivrigt. "Kan vi inte gå till den där nya klädaffären?" sa Marry och log "Jo visst!" svarade vi i kör.

Vi hoppade ut i från bussen, och andades in den friska luften. "Där är den nya klädaffären." sa jag och pekade på en glasdörr, där det ovanför var en stor skylt. Inne i klädaffärren var det en hel del snygga kläder och smycken. Där inne spenderade  vi flera timmar. När vi tillslut var klara hade jag bestämt mig för att köpa en lång ljusrosa stickad tröja, ett neon gult linne som var genomskinlig och ett par mörka shorts.

Timmarna gick, och den var runt 5-tiden, så vi bestämde oss för att gå till ett litet fikaställe. "Hej jag vill ha tre blåbärsmuffins och tre sprite." sa jag till tjejen i kassan, som såg  ut at bara vara några år äldre än mig. "Okej." sa hon och log medans hon lade muffinsarna på tallrikar. Sedan så gav hon oss tallrikarna samt läsken och jag betalade. Det var inte alls mycket folk där inne så det var väldigt enkelt att hitta ett ledigt bord, bordet vi satte oss vid var vid ett fönster. Jag tog en tugga av min muffins, och sa: "Jag har värkligen valt för varma kläder i dag." sa jag och dom skrattade. "Ja, det har värkligen varit varm i dag!" sa Marry och vi nickade. Det var ganska tyst, när vi satt där. "Så längtar ni till skolan i mon?" frågade Ashely nog bara för att avbryta tystnaden "Nej, inte så." sa Marry och jag instämde. Vad ska ni göra nästa helg? frågade Ashely och tog en tugga i från sin muffins. "Ingenting, hurså?" sa Marry, som också tog en tugga i från sin muffins. "Du då Michelle? Förresten är du hos din mamma eller pappa då? frågade Ashely och log. "Jag åker till pappa i helgen." sa jag och log. "Okej, jo för jag undrar om ni ville sova hos mig i helgen? Mamma och pappa ska till några kusiner då, och jag vill inte vara ensam hemma." sa Ashely och log igen. "Visst!" svarade vi i kör och log tillbaka.

(Marrys perspektiv) "Bra, förresten visste ni att det skulle börja en ny tjej i klassen i morgon?" sa Ashely "Nej, vet du vad hon heter?" sa jag. "Ja, jag tror hon hette typ Kate eller något. när hon sa Kate rycket jag till lite. "Vad är det?" frågade Michelle förvånat. "Vad konstigt, jag känner igen det namnet.." sa jag fundersamt "Inte konstigt, det är ett vanligt namn." sa Ashely och skrattade, samtidigt som hon tog en till tugga av sin muffins. Jag flinade, men det var något med det namnet, som om jag någon gång känt någon som har varit väldigt nära mig. ________________________________________________________________________________________

Så vad tycker ni är faktiskt ganska nöjd själv, kanske lite segt, men det är ju en början. Vad tror ni hon menar med att hon känner igen namnet Kate? Kommentera gärna vad ni tyckte o.s.v och förlåt om det var några stavfel. Nästa del kommer snart. :)

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: