novelldiirectiion.blogg.se

Del 9 - I wish

Kategori: Allmänt

Tillslut så började han komma närmare med huvudet mot mitt ansikte. Han var så nära nu att jag kunde känna hans andedräkt, hans läppar var bara några millimeter i från mina. Men kunde jag värkligen, det skulle bara bli detsamma som med William och jag kände hur jag började svettats och få lite panik. "NEJ!" skrek jag och sprang ut ur rummet. __________________________________________________________________________________________ (Harrys perspektiv) Dom andra som var i rummet kollade frågande på mig och Louis kom fram och satte sig jämte mig. "Så det gick inte så bra?" sa han och kollade på mig. "Nej.." sa jag och suckade. Allting kädes så pinsamt, det gick kanske lite för snabbt. Hon visste inte ens att jag gillade henne, men jag kunde inte motstå henne. Hon var så söt. "Du kanske ska gå ut och prata med henne." sa Louis "Ja, jag får väl göra det." sa jag och reste mig upp. Jag gick ut ur rummet och hittade henne i vardagsrummet, hon satt i soffan. "Hej." sa jag och hon kollade på mig. "Hej." sa hon lågt. "Förlåt.." sa jag lika tyst. "Nej, det är jag som ska säga förlåt, jag skämde ut dig inför killarna, Marry och Ashely. Jag ville inte att det skulle bli.." sa hon "Bli som vadå?" "Nej, inget." sa hon och vände huvudet mot fönstret. Jag kollade oroligt på henne, hon vill inte berätta. Jag tänker inte tvinga henne, hon berättar om hon vill, tänkte jag. __________________________________________________________________________________________ Vi hade pratat i nästan en timme när vi kom tillbaka in i rummet. När vi kom in i rummet så hade dom bäddat klart och låtsades som ingenting. Nog bara för att det inte skulle vara så pinsamt för oss och det uppskattade jag. Klockan var runt 3-tiden och alla hade gått och lagt sig. Det var faktiskt väldigt mysigt. __________________________________________________________________________________________ (Michelles perspektiv) "VAKNA, VAKNA!!" ropade Liam ,Louis och Marry som också slängde massa kuddar på oss. "TYST!" sa Zayn och vi andra instämde. "VAKNA; VAKNA!" fortsatte dom. Motvilligt reste jag mig upp och som hämd slängde jag min kudde på dom. Jag satte mig upp och kollade mig förvirrat omkring. Det såg nog ganska roligt ut för att dom som var helt vakna, för att dom började skratta och jag menar inte bara skratta lite, dom skrattade väldigt mycket. Själv fattade jag inte hur det kunde se så roligt ut. "Så.. Vad ska vi göra i dag då?" sa jag. " Jag vet inte vad vi kan göra nu, men i kväll kanske vi kan åka till stranden?" sa Liam Nu började dom andra vakna till lite och dom nickade. "Ska vi äta frukost snart eller, är hungrig?" sa Niall "Otroligt, det första han säger när ha´n knappt ens är vaken." sa Louis och härmade "jag är hungrig" med en tjejröst som lät jätte rolig. "Vadå? Jag är hungrig." sa Niall lite surt men bara några sekunder efter började han skratta jätte mycket. Han tänkte nog på själv på hur det lät. __________________________________________________________________________________________ "Så vad vill ni ha?" sa Ashely. "Vad finns det?" sa Zayn. "Flingor.." "Det går bra" sa han och vi andra nickade. "När ska vi åka till stranden då?" sa Ashely när hon hade satt sig ner. "Runt 8 tiden kanske?" sa Liam. "Visst, men halv 9 lite mer exakt." sa Louis. __________________________________________________________________________________________ Killarna hade gått hem och jag försökte välja kläder. "Den här eller den här Marry? sa jag "Den vita helt klart!" sa hon. Jag tog på mig ett par mörka byxor, den vita tröjan instoppad i buxorna, plus ett brunt brett skärp. Sminkade mig lite som vanligt och plattade håre, borstade tänderna och sånt. Såklart gjorde Marry och Ashely. __________________________________________________________________________________________ Timmarna gick och Louis hade messat mig att dom väntade utanför. Det var väldigt mörkt för att vara en sommar kväll. Jag kollade upp och såg massa lysande stjänor ovanför mig. Det var någonting jag älskade, stjärnor. Jag hade alltid gjort det. Vi hoppade in i bilen och Louis startade bilen. Dom hade sagt att det skulle vara en väldigt fin strand som vi skulle åka till, som dom hade varit på innan. Vi körde väldigt länge och det blev allt mörkare och mörkare, tillslut stannade bilen och Louis började svära lite för sig själv. Jag kollade ut genom fönstret, det var ingen strand här, det var mitt ute i ingenstans. "Vad är det Louis?" sa Harry förvånat eftersom han aldrig brukade svära hade jag fått veta. "Bilen har slut på bensin. Vi är fast här." sa han. __________________________________________________________________________________________ Så vad tyckte ni om del 9? Jag vet att jag har varit SUPER dålig med updateringen, men ska försöka göra så gott jag kan! (läs förra inlägget) Komentera mycket nu och förlåt för stavfel. Följ mig på twitter där ni kan få reda på lite om novellen, min twitter är Enmisu. :)

Kommentarer

  • Hedda säger:

    IM STARVING HERE!! Super Emmis!! Del 10 nu också bara :D

    2012-08-28 | 15:25:30
    Bloggadress: http://lhnlz.blogg.se
  • Alva säger:

    bra!

    2012-08-28 | 16:56:46

Kommentera inlägget här: